top of page

Шоколадов Брюксел за един ден

lpkitchen в Брюксел

Наскоро нашият екип стана семейство. Имахме страхотна сватба, но няма да ви разказваме за нея сега.

Днес ще ви споделим част от нашето сватбено пътешествие, което решихме да бъде в Европа и то в няколко града.

Накратко нашият маршрут премина през Брюксел, с влак до Амстердам, оттам пак с влак до Кьолн и накрая със самолет до Берлин. Едно е сигурно – всички градове заслужават внимание и ние избрахме да ви разкажем за тях през храната, която опитахме.

витрина на ресторант в Брюксел

Пътешествието ни започна с ранен полет до Брюксел. По-точно, кацнахме на летището в Шарлероа, което е на около 60 км. от Брюксел. Макар това да ни отдалечи с час път от столицата на Белгия, ние не съжаляваме, защото имахме възможност да разгледаме част от страната по пътя.

магазин в Брюксел

Пристигнахме на брюкселската централна гара и се отправихме пеша към центъра на града.

Все още беше рано сутринта, а времето приятно за една малка разходка по събуждащите се улички. Шанс и да закусим преди да се настаним в хотела. Напредвайки към центъра, ние минахме по интересни улички с дюнерджийници и разни арабски магазини. Искахме да пием кафе, затова при вида на първото по-европейско барче седнахме и си поръчахме по един кроасан и кафе. Кроасаните не бяха нещо особено, но кафето… Кафето беше наистина добро. Интересното е, че през целия ни престой в Белгия навсякъде пихме наистина много хубаво кафе.

кроасан с кафе

Щом стъпихме в по-централната част на града, веднага ни удари невероятният аромат на шоколад. Навсякъде имаше магазинчета за шоколадови бонбони, белгийски вафли и какви ли не шоколадови изкушения. Едва ли има човек, който би подминал тези улички без да си купи нещо.

Понеже обичаме да пробваме най-доброто, ние бяхме проучили кое къде да опитаме. Всичко нужно намерихме в TripAdvisor. (Може да прочетете и нашата статия относно този сайт, който всеки обичащ себе си пътешественик посещава тук ). Близо до Манекен Пис влязохме в The Waffle Factory. Опашката започваше от вратата, а аромата на току-що изпечени вафли беше неустоим. Имаше толкова голям избор, че ни отне известно време, за да си изберем каква точно искаме. Хапнахме вафла с белгийски шоколад и ягоди. За съжаление белгийският шоколад е черен, а ние предпочитаме кафяв и затова не можем да кажем, че вафлата беше по наш вкус. Въпреки това си я хапнахме, де.

белгийска вафла

Нашето кулинарно пътешествие в Брюксел продължи на обяд, когато се отправихме към прочутото Fritland където опитахме и белгийските пържени картофи. Много неща чухме за тях. Едни казват, че не са нищо особено, други ги хвалят доста. Ние можем да потвърдим, че бяха наистина много вкусни. Имаха вкус на пресни картофи, почти като от бабината градина и бяха перфектно хрупкави. Вървят в компанията на голямо количество сосове по избор. По-късно опитахме картофки и на други места, но определено имаше разлика. Може да пробвате и нашата рецепта за белгийски пържени картофки.

белгийски пържени картофи

След като се разходихме из Брюксел, видяхме Гран Плас и всички улички около площада, ние потеглихме към Европейския парламент. Пихме кафе в едно интересно био кафене. Навсякъде имаше симпатични чашки с подправки. А тоалетната беше истинско творение. Имаше зелени тапети с гора и в момента, в който влезеш се чувстваш все едно си сред природата.

био кафе

Връщайки се към центъра, ние седнахме на самия Гран Плас, за да пием по нещо, докато опитваме пак картофки. Със сигурност не бяха толкова добри, но гледката ни накара да не обръщаме особено внимание

картофки и пиене на Гран Плас

Уханието на шоколада ни съпътстваше навсякъде. Решихме да пробваме и шоколадовите бонбони Морски дар. Всички знаем за тях и всички сме ги опитвали тук в България, но определено в Белгия бяха по-вкусни.

Chez Leon

Кулминацията на нашето кулинарно пътешествие в Брюксел беше за вечеря. Бяхме си запазили предварително маса в едно от най-известните заведение на улицата на касапите - Chez Leon. Заведението предлага известните белгийски миди по различни рецепти от 1893г. Ние си поръчахме порция миди в бяло вино с къри. За гарнитура ни донесоха салата и пържени картофи. Всичко беше изключително вкусно и определено бихме се върнали там, за да хапнем пак миди. Ако и вие решите да опитате храната в Chez Leon, не забравяйте да си запазите маса предварително, защото има огромна опашка. В заключение ще кажем, че Брюксел е място, което всеки любител на шоколада и сладките неща трябва да посети поне веднъж в живота си.