top of page

Сан Джиминяно, Пиза и Лука - последна част от Тоскана

Наклонената кула в Пиза

Прочетете втора част на историята ни за Тоскана тук. На втората ни сутрин сред лозята на Тоскана, веднага започнахме да кроим планове как ще избягаме там, ще берем грозде и ще живеем в малка спретната къща, с много цветя отпред. Ще намерим някоя тосканска баба, която да ни предаде тайните на тосканската кухня. Планът ни беше много добър, но за съжаление трябваше да ограбим някоя банка, за да се случи. Първото градче, което посетихме след закуска беше Сан Джиминяно.

Сан Джиминяно

Досущ като излязъл от средновековна приказва, Сан Джиминяно е едно от най-запазените градчета от този тип в района. Всичко е от камък, навсякъде има знамена на няколкото богати фамилии, които са управлявали и управляват града до ден днешен. Не случайно тук са снимани многобройни филми, сериали и игри.

Потеглихме към Пиза. За наша радост пътят не беше изцяло на магистрала, а имаше и голяма част отново в лозята и горичките. Природата започна да се променя и вече не виждахме толкова лозя. За сметка на това имаше много иглолистни дървета и дори на моменти пътят минаваше през гората. Пиза е едно от местата, които всеки човек в живота си си е казал поне веднъж, че иска да посети. Разбира се основната забележителност на града е наклонената кула, която всъщност е камбанария на катедралата до нея.

наклонената кула в Пиза

Пристигайки на площада, първото, което видяхме беше огромната тълпа от хора, които се опитваха да позират, подпирайки кулата. Честно да ви кажем, в началото се почувствахме като в клиника за психични заболявания, всеки правеше странни пози, някои се бяха качили на парапета, други обясняваха на трети как точно трябва да застанат. Успяхме да направим няколко снимки на кулата, но някак си туристите ни отместваха вниманието.

Градът Пиза също е красив, но някак си бледнее пред останалите градчета, които видяхме в Тоскана. Малко по-мръсен, по-занемарен, определено не беше нашето място.

Главната улица в Пиза

Въпреки това, ние обядвахме в едно ресторантче, на едно от преките до площада, където хапнахме много вкусни пици. Когато пристигнахме беше адски горещо, но само за половин час се появиха облаци и дори преваля.

ядохме пици в Пиза

Нашето пътуване ни насочи към Лука, град, който се намира близо до Пиза. Там решихме да пренощуваме. Лука отново предлага стари тесни улички, чудесни заведения и приятни площадчета.

главният площад в стария град на Лука

Ако имате път към Лука, съветваме ви да се качите на кулата с градината The Torre Guinigi, откъдето се вижда целия град. След залез слънце препоръчваме да направите разходка по цялата дължина на крепостната стена. Там има чудесен парк и ще се насладите на гледки както към стария град, така и към новата част.

гредка от кулата , flickr
кулата с градината , public domain pictures

За вечеря имахме резервация на един от най-старите им ресторанти - Ristorante Cantine Bernardini Lucca. Въпреки, че се намираше в страни от главните улички на града, определено си заслужаваше. Предложенията бяха автентични тоскански ястия, като опитахме салата Панцанела, калмар с пикантен доматен сос и свинско филе със спанак.

калмар с доматен сос

На сутринта потеглихме обратно към Милано и напуснахме територията на Тоскана. Останахме със страхотни впечатление от там. Мислихме, че ще заварим равни полета, лозя и горе-долу еднакви гледки, но всъщност намерихме разнообразни пейзажи, хълмове, поддържани лозя, красиви къщи и най-вече автентична атмосфера.

тоскана, Flickr

Тоскана е за хора, които искат да усетят историята, да опитат уникални италиански вкусотии, да пият хубаво вино, да се любуват на пейзажи и най-вече да прекарат време сред природата. Съветваме ви да си наемете кола, ако сте решили да посетите Тоскана, за да може да видите всички тези места и ви обещаваме, че няма да съжалявате.